Selasa, 4 Januari 2011

Ikhlas Dariku Buat Kalian

“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami dan kurniakan kepada kami limpah rahmat di sisi-Mu; sesungguhnya Engkau jua Tuhan Yang melimpah-limpah pemberian-Nya.” (Surah Ali Imran: 8)

Kepada sahabat-sahabat yang berjuang menegakkan kebenaran. Atas rasa kasih sayang kita terhadap isu yang sedang melanda ummah. Disaat semakin ramai mereka yang terpesong dari ajaran Muhammad yang sebenar tetapi mendakwa merekalah yang mengamalkan cara hidup Islam yang tulen. Ana doakan kejayaan antum dalam memperjuangkan agama Allah ini. Aqidah yang dibawa oleh junjungan besar Nabi Muhammad saw adalah jelas dan tidak perlu ada penambahan seperti yang dibuat oleh golongan Syiah. Tapi awas! Jangan dek kerana usaha kita yang bersungguh-sungguh ini menyebabkan kita pula semakin jauh hati kita dari ajaran sebenar ini. Kerana ada sahabat kita yang pada awalnya bersungguh-sungguh menentang Syiah namun oleh kerana terpengaruh dengan hasutan mereka yang licik, akhirnya dia pula yang mengikut jejak langkah golongan yang sesat. Jadi hati-hatilah. Sama-sama kita bersatu menentang mereka yang mengkafirkan para sahabat dan Ummul Mukminin Saidatina Aisyah. Ikhlaskan diri dalam perjuangan ini. Ganjaran Allah amatlah besar. Untuk golongan seperti Syiah ini kita hayati apa yang Allah ceritakan dalam al-Quran untuk mereka yang ingin mendustakan orang-orang yang beriman tetapi mereka mendustakan diri mereka sendiri :

"Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan". Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya. Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)". Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu). " al-Baqarah: 10-15

Semoga Allah menyelamatkan kita dalam agama yang sebenar ini. Teruskan usaha kalian dalam menyelamatkan sahabat-sahabat kita dari terpengaruh dengan helah golongan Syiah yang licik. Ingatlah, bukan mudah berjuang dijalan Allah ini. Namun jika kita ikhlaskan niat. Allah akan balas dengan yang lebih baik. Yakin dengan janji Allah. Wallahualam... Allahuakbar!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...